Onder de titel TOT-, INTEGR- EN HELEMAAL werkt Guy Rombouts gestaag verder aan zijn zoektocht naar een meer expressief alfabet dan hetgeen wij nu gebruiken. ‘AZART’ heet zijn alternatieve beeldtaal waarbij hij aan letters niet alleen lijnen en vormen toewijst, maar ook geluiden en kleuren, zodat ze niet alleen visueel maar ook auditief en sensitief tot ons spreken.
Benjamin Verdonck werkt onder de titel EVEN I MUST UNDERSTAND IT sinds begin 2015 aan een nieuwe actiecyclus in de publieke ruimte: “Ik wil met mijn werk gaten perforeren in ‘de werkelijkheid’, waaraan we onderworpen lijken omdat we denken dat ze in wezen onveranderlijk is. Ik vertrek vanuit beelden of situaties die ik herbouw tot kunstwerk, tot tijdelijk monument of wrange grap. Ik zie mijn werk als een instrument, een stuk gereedschap om iets te bewerkstelligen, in dit geval een sociale sculptuur: het feit dat mensen samenkomen, spreken, er iets van vinden, niet akkoord gaan, meningen hebben, de vraag stellen: wat zullen we doen?”
De performance die deze dubbeltentoonstelling opent heet one more thing: “Een mobiele miniatuurtheatervoorstelling met een zin uit het boek Il diavolo sulle colline van Cesare Pavese die mij is bijgebleven.” – Benjamin Verdonck.
Nog tot en met 29 november 2015.