“Bart Meuleman laat Fien Maris als een bijna-volleerde prostituee over de scène kronkelen en bezorgt je een poëtische, literair exquise en visueel betoverende bordeeluitstap met Sirene. (…) Het lijkt alsof Fien Maris klaarkomt op de meest sensuele, fotogenieke en tedere manier ooit', dat denk je terwijl je naar de subtiel kronkelende Maris kijkt die op de kale, met korrelig pastellicht beschenen scène staat. (…) Een eindje achter Maris zit Mattijs Vanderleen; omringd door zijn drumstel. Tijdens de monoloog stuurt hij onafgebroken subtiele, ruisende en heel soms daverende geluiden de ruimte in. Die vormen de ideale duistere, brokkelige soundscape (gecomponeerd door Senjan Jansen) voor Maris' liefdesdans. (…) Sirene ontpopt zich tot een sensuele klaagzang over het verlangen naar alles wat een mens gelukkig maakt en plots zie je Maris als de metafoor voor dat bodemloos diep, onvervuld verlangen. (…) Sirene bloeit open tot een zwoel, pastelkleurig portret van de tevergeefs naar warmte, redding en een thuis zoekende mens. In Sirene wordt het klaarkomen eventjes een surrogaat voor het thuiskomen.” – Els Van Steenberghe in Knack, 13.01.2015
“Meulemans Sirene intrigeert en leidt ons binnen in een andere werkelijkheid. De woorden zijn mooi in elkaar verweven, vaak poëtisch.” - Eline Van de Voorde op Cobra.be, 11.01.2015
http://cobra.be/cm/cobra/podium/podium-recensie/1.2205998
“Alles draait in deze voorstelling om de erotische verbeelding en de poëzie van de vervoering.” – Geert Van der Speeten in De Standaard, 09.01.2015
Nog tot 11 februari op reis in Vlaanderen en Nederland