Pieter Ampe en Benjamin Verdonck in volle repetitie voor ontwrichtende concertante

Toneelhuismaker Benjamin Verdonck en danser-theatermaker Pieter Ampe maken samen WE DON’T SPEAK TO BE UNDERSTOOD. Hun ontmoetingen gaan al een hele tijd terug. Zo hielp Benjamin Verdonck Pieter Ampe met O Feather of Lead, een project waarmee Ampe in 2008 afstudeerde bij P.A.R.T.S., de dansschool van Anne Teresa De Keersmaeker. En andersom riep Benjamin Verdonck Pieter Ampe te hulp bij de danssequenties in SONG#2, de voorstelling die Verdonck samen met Abke Haring maakte in 2012.

Deze ontmoetingen deden het verlangen om nu eens echt met z’n tweeën samen te werken alleen maar groeien. Inmiddels heeft Pieter Ampe – in residentie bij het Gentse kunstencentrum CAMPO – al een aantal eigenzinnige, en soms ook verrassend grappige duetten op zijn naam. 

Pieter Ampe en Benjamin Verdonck gaan aan de slag met Vivaldi's De vier jaargetijden. Op de scène trekken de seizoenen voorbij, maar het verloop is niet altijd zoals dat zou moeten. Wat voor impact hebben die steeds veranderende omstandigheden op hen? Houden ze stand in die verandering, of blijven ze speelbal van de steeds groter wordende chaos? Verdonck en Ampe zijn machinist en lijdend voorwerp, zanger en danser, in deze visuele performance.

 

if you have your head in the oven and your feet in the freezer

your average temperature may be unchanged but you are still pretty uncomfortable

(Clive Hamilton, Requiem for a species)

 

 

Ook interessante producties: